متن زیر نامه ی دکتر کاویانیه 

یه قستماییش رو جدا میکنم و میزنم به دیوار اتاقم

شماهم بخونین

نامه فوق انگیزشی

 متن این پیغامم، با تمام بعدیا و قبلیا فرق داره...

میخوام یه خواهش از تک تک تون بکنم!
دومی ها
سومی‌ها
کنکوری ها
پشت کنکوری ها
مادرها و پدرهایى که اینجان..
همه تون...

ازتون خواهش میکنم، که با تمام وجود:

قول بدین، هرگز هرگز هرگز، دست از رویاتون برندارین.

قول بدین، توى راهى که شروع کردین، تا تهش برین

اینو ازتون خواهش میکنم!

من خیلى خیلى تجربه حرف زدن، با تک تک ادمهایى که کنکور قبول شدن، یا نشدن رو دارم!

نتیجه تمام حرفهاى ادمها، این خواهشیه که ازتون میکنم:

تورو خدا، حالا که رویا ساختین واسه خودتون، ازش کوتاه نیاین

قول بدین، هرروزى که شده، هرجایى، وقتى به رویاتون رسیدین، به ما پیام بدین بگین:

دکتر کاویانی، ما حرفتو گوش کردیم! و الان رویامو در آغوش کشیدم :)

قول میدم چشمام برق بزنه! :)
و مثل الان که براتون مینویسم، تمام وجودم احساس غرور و شادى بشه..

بچه ها، خیلیا درس میخونن، خیلیا مشاوره میشن...
اما تمام آرزوم اینه، که اینجا، توى این جمعمون، رویا بسازیم
هدف بسازیم

جورى هدف بسازیم که تا بهش نرسید، احساس سنگینى کنید!

من عاشق هدف ساختنم
عاشق کوتاه نیومدنم
و دنیا یادم داده اگه کوتاه نیام، بهش میرسم، فقط زمانش رو خدا میدونه و من نمیدونم.. :)

وظیفه ام کوتاه نیومدنه
وظیفم امیدوار موندنه

ازتون میخوام، اگه اینجایین، قول بدین، قول بدین، دیگه از رویایى که باهم، براى تک تک تون ساختیم، کوتاه نیاین

منم قول میدم، قول میدم بهش میرسید.. هرزمان که باشه...

زیاد طول نمیکشه با این تلاشتون :))

آخیش، آروم شدم

اینا حرفاییه که همیشه تو مغزمه

گاهى به مادرم، و یا دوستاى نزدیکم میگم:

دلم میخواد به تک تک ادمایى که توى گروهم هستن بگم: تورو خدا باور کن، و کوتاه نیا! خواهش میکنم!
بخدا جاذبه وجود داره
بخدا ارزویى که توى سر آدمى میوفته حتما حتما دست یافتنیه...

دلم میخواد یقه تون رو بگیرم و بگم:

میشه خواهش کنم بیشتر تلاش کنى؟
میشه خواهش کنم کوتاه نیاى؟
میشه خواهش کنم هرشب و روز به رویات فکر کنى و براش تلاش کنى و اینقدر برى تا بهش برسی؟ 
میشه خواهش کنم؟؟؟

این رویا، دیگه رفته توى وجودتون، حق ندارین خسته بشین

نمیذارم وقتى ٧٠ سالتون شد، بخودتون بگید:
کاش یکم دیگه، کاش یه بار دیگه، کاش یه سال، دوسال، ١٠ سال دیگه.. تلاش میکردم ..

نمیذارم

قول دادین که تا اخرین نفس، براى هدفتون تلاش کنید
و من روى قولتون امروز حساب میکنم
و اروم شدم که حرف دلمو بهتون زدم :)))

خواهش میکنم این پیام رو‌ برای هر کسی که واسه موفقیت در کنکور تلاش میکنه بفرستین...