شعریه درست کردم و از کت و کول افتادم اما ارزششو داشت. به شدت خوش‌مزه‌اس

طرز تهیه‌اش به این صورته که لباستونو می‌پوشید و به نزدیک‌ترین مغازه‌ی چیزخارجی‌فروشی یا هایپرمارکت مراجعه می‌کنید. سپس یک بسته ۲۵۰ گرمی رشته شعریه برداشته و به سمت قفسه کنسروها رفته، قوطی شیرعسلی رو پیدا می‌کنید و در سبد خرید می‌ذارید. با انتخاب یک کره ۵۰ گرمی یا دو کره ۲۵ گرمی، خرید مواد لازم کامل می‌شه.

سر راه سعی کنید از یک خاروبار فروشی رد بشید تا کمی گردو و پسته برای مواد داخل یا تزئین شیرینی تهیه کنید.

خب حالا دست و بالتونو بشورید و نیت کنید که بسم الله گویان به سمت پخت لذیذترین خوراکی عمرتون برید. یه بار مواد لازم رو چک کنید. رشته شعریه، کره، شیرعسلی و در صورت تمایل پسته و گردو. همه چی رو خریدید؟ خب، یه ماهیتابه بزرگ بردارید و روی گاز بذارید و زیرش رو روشن کنید تا یکم گرم شه. باید رشته‌های خرد شده رو تفت بدیم تا طلایی بشن.

پیشنهاد من اینه که رشته‌ها رو وقتی هنوز توی بسته هستن بشکنید و ریز ریز کنید. من از بسته درشون آوردم بعد خرد کردم و الان کل گاز و فرش و لباس و تماااام آشپزخونه‌ام با رشته یکی شده.

به هر روی، رشته‌های خرد شده رو می‌ریزید توی ماهیتابه و هم می‌زنید. حواستون باشه که ته نگیره. حالا وقتشه که کره‌ی خوش‌بو و خوش‌مزه رو به رشته‌ها اضافه کنیم. یکم از بوی کره که داره سرخ میشه لذت ببرید و بعد دوباره هم زدن رو شروع کنید. البته می‌تونید حین هم زدن هم از بوی مطبوع کره مست بشید.

همین طوری که با بو و رنگ و صدا عشق می‌کنید، سه قاشق غذاخوری پر یا نصف قوطی شیر عسلی - با توجه به ذائقه خودتون - به ترکیبات اضافه کنید. صدای جیلیز ویلیزش رو خوب گوش بدید و مجدداً انقدر هم بزنید تا رنگ ته‌دیگ ماکارونی بشه.

حالا می‌تونید دوتا کار بکنید. یکی اینکه مواد رو پهن کنید روی یه پلاستیک فریزر و روش خرده گردو و پسته بریزید و رول کنید و بذارید توی یخچال تا سرد و سفت بشه و بعد از یکی دو ساعت با یه چاقوی تیز به شکل استوانه‌های کوچولو خرد کنید. یکی دیگه اینکه همینجوری با دست و قاشق و سعی و تلاش، گلوله‌های کوچولو درست کنید و روش خلال پسته و گردو بریزید. من جزو دسته‌ی دوم بودم و از ماهیتابه با قاشق برمی‌داشتم، با انگشتام گلوله می‌کردم و توی بشقاب می‌ذاشتم و روشون خرده گردو می‌ریختم. اینه که الان سر انگشتام می‌سوزه ولی شکمم پر و خوشحاله.

خسته نباشید. مراحل اصلی تهیه تموم شد. بشقاب شیرینی و قوطی شیرعسلی رو بذارید تو یخچال، کفگیر و ماهیتابه رو بذارید توی سینک و روش آب بریزید و به این فکر کنید که خدایا چه غلطی کردم؛ هم دستم کنده شد، هم کلی پول دادم، هم آشپزخونه‌ام به گند کشیده شد. بعد از نیم ساعت - اگر دووم آوردید و به شعریه‌ها ناخنک نزدید - می‌تونید از یخچال درشون بیارید و با چای میل کنید.

 

تا آموزشی دیگر، بدرود

پ.ن بچه‌ها مدل جدید قالب چطوره؟ خوندن یادداشت‌های طولانی توی این یکی راحت‌تره به نظرم.